در اینجا چند نکته برای قصه گفتن برای کودکان آورده شده است:

1. یک داستان با روایت واضح انتخاب کنید: هنگام انتخاب یک داستان، داستانی را انتخاب کنید که شروع، میانه و پایان روشن دارد. داستان باید یک چالش یا موضوع اصلی داشته باشد که تا پایان داستان حل شود.

2. کودک را درگیر کنید: با پرسیدن سوالاتی در مورد شخصیت ها، صحنه یا طرح داستان، کودک را درگیر داستان کنید. این کار کمک می کند تا کودک مجذوب و علاقه مند به داستان باشد.

3. از صداها و حالات مختلف استفاده کنید: از صداها و حالات چهره متفاوت برای شخصیت های مختلف داستان استفاده کنید. این کار کمک می کند تا داستان زنده به نظر برسد و آن را برای کودک جذاب تر کند.

4. استفاده از وسایل را در نظر بگیرید: از وسایل مختلف یا وسایل کمک بصری برای کمک به توضیح داستان استفاده کنید. به عنوان مثال، یک دایناسور اسباب‌بازی بیاورید تا به شما کمک کند داستانی درباره دوران ماقبل تاریخ بگویید.

5. داستان را ساده نگه دارید: زبان و داستان را ساده نگه دارید و از به کار بردن کلمات یا موضوعات و مفاهیم پیچیده که ممکن است کودک را سردرگم و گیج کند، خودداری کنید. از جملات ساده استفاده کنید و از به کار بردن مفاهیم انتزاعی که ممکن است درک آنها برای کودک دشوار باشد خودداری کنید.

6. داستان را تعاملی کنید: کودک را تشویق کنید تا در داستان شرکت کند و از او بخواهید جلوه های صوتی بسازد یا به بخش های خاصی از داستان بپیوندد.

به یاد داشته باشید، داستان سرایی تماماً درگیر کردن مخاطب و جذب تخیل آنهاست. خلاق باشید، پرانرژی و سرگرم کننده داستان را بگویید و از تخیل خود برای خلق داستان هایی استفاده کنید که کودکان را مجذوب و سرگرم کند.