خواب و تغذیه نوزاد ارتباط نزدیکی با هم دارند و جنبه های مهم مراقبت از نوزاد هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

1. نوزادان تازه متولد شده به طور معمول در مدت زمان کوتاه 2-3 ساعت در هر بار می خوابند و نیاز به تغذیه اغلب، معمولاً هر 2-3 ساعت دارند.

2. برای تعیین برنامه غذایی کودک، در نظر گرفتن نشانه های گرسنگی کودک، که شامل ریشه زدن، مکیدن و هول کردن است، مهم است. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند ممکن است بخواهند بیشتر از نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می شوند، شیر بخورند.

3. محیط خواب نوزاد باید راحت، خنک، تاریک و ایمن باشد. از هر گونه خطر احتمالی مانند رختخواب شل، بالش یا اسباب بازی در گهواره خودداری کنید.

4. برای کاهش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) نوزادان باید همیشه به پشت خوابیده شوند.

5. ایجاد یک برنامه روتین قبل از خواب برای کمک به نوزادان برای یادگیری ارتباط دادن علائم خاص با خواب بسیار مهم است. برخی از نمونه‌ها عبارتند از حمام گرم، داستان یا لالایی، و غذای آرامش‌بخش قبل از خواب.

6. در هنگام شیر دادن در شب، چراغ ها را کم نور نگه دارید و از فعالیت های تحریک کننده مانند بازی یا تماشای تلویزیون خودداری کنید، زیرا این کار می تواند در خواب کودک اختلال ایجاد کند.

7. نوزادان با افزایش سن به طور طبیعی خود را با خواب های طولانی تر تطبیق می دهند، اما باید بر حسب نیاز تغذیه شوند و محدود به یک برنامه سخت نشوند.

8. اگر در مورد خواب یا عادات تغذیه کودک نگرانی دارید، همیشه با پزشک یا مشاور شیردهی خود صحبت کنید.