معرفی سرکار خانم عطیه فلاح شهیدی بنیانگذار موسسه فرهنگ و اندیشه مانا 

تحصیلات: دانشجوی دکترای مدیریت 

لیسانس و فوق لیسانس مهندسی جداسازی مواد نفتی (دانشگاه تربیت مدرس) 

ایشان به دلیل علاقه فراوان به حوزه تربیت و پرورش نیروی انسانی، از سال 1382 زمانی که هنوز دانشجو بود، وارد حوزه فرهنگ و آموزش شد. کار خود را با برنامه سازی برای صدا و سیما از جمله برنامه گل گندم که به آموزش مصرف نان برای خانواده ها می پرداخت، آغاز نمود. سپس وارد جهاددانشگاهی شد و به عنوان مدیر طرح و توسعه سازمان همیاری اشتغال، به ارائه طرحهای جامع در خصوص اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان پرداخت. پس از آن وارد بخش خصوصی شد و به عنوان مدیرعامل موسسه توسعه دانش و فناوری های نوین، به تولید بسته های آموزشی ویژه افرادی که تمایل به راه اندازی کسب و کار دارند پرداخت که از جمله این بسته ها می توان به بسته های آموزشی سازمان بین المللی کار (SIYB, EYB, KAB) اشاره کرد. همچنین بسته آموزش کارآفرینی متعلق به بنیاد ملی کارآفرینی نیز با نام NFTE توسط ایشان ترجمه و بومی سازی شد که در سال 2010 این بسته آموزشی، بهترین بسته آموزشی دنیا شناخته شده است. 

در ادامه ایشان با همکاری موسسه کار و تامین اجتماعی اقدام به برگزاری دوره های تربیت مربی بین المللی متعلق به سازمان بین المللی کار را نمود (ILO) و سپس دوره های کارآفرینی را در سطح کشور را برگزار کرد.

با توجه به لزوم توجه به آموزش و پرورش مفاهیم کارآفرینی در کودکان، ایشان برای اولین بار در دنیا، اقدام به تولید

 بسته خلاقیت و کارآفرینی کودکان و طراحی دو شخصیت کارآفرینی ویژه کودکان با نام های کارا و کوشا نمود که این فعالیت ها با کمک و حمایت موسسه کار و تامین اجتماعی انجام شد. در ادامه ایشان اقدام به برگزاری 

دوره های تربیت مربی کارآفرینی ویژه کودکان کرد و در سطح کشور این دوره ها را برگزار نمود. با توجه به استقبال خانواده ها و مهدهای کودک در سطح کشور، در ادامه ایشان برنامه تلویزیونی کار و کوشا را با مدت زمان 4000 دقیقه تولید و در شبکه دو سیما پخش نمود. 

در حین پخش این برنامه تلویزیونی خانواده ها از مشکلات مربوط به پرورش کودکان زیر شش سال خود ابراز نگرانی داشته و نیاز خود را به محتوای آموزشی جامعی برای رشد و پرورش کودکان خود اعلام کردند. 

بدین ترتیب، ایشان به طراحی و تولید بسته آموزشی بهمهد (برای مهدهای کودک) و مهدخانگی (برای خانواده ها) اقدام کرد. تولید این بسته آموزشی سه سال به طول انجامید و سپس این بسته ها در تعدادی از مهدهای کودک کشور به صورت آزمایشی اجرا گردید. 

ایشان در ادامه مجله  مهدکودک پیشرو را نیز منتشر نمود که جدیدترین مطالب درباره مهدهای کودک و آموزش کودکان  زیر شش سال در دنیا را ارائه می کرد.